Huiskes-Kokkeler Autogroep

Flexibeler toepassen kortingen, realtime status voorraad & direct bestellen

Over Huiskes-Kokkeler Autogroep

Huiskes-Kokkeler Autogroep is met 5 vestigingen in Hengelo, Almelo, Enschede en Oldenzaal de Volkswagen-, Audi-, SEAT- en ŠKODA personenauto’s en Volkswagen Bedrijfswagens dealer in Twente.

Daarnaast bestaat Huiskes-Kokkeler Autogroep nog uit twee schadeherstel-bedrijven (Huiskes-Kokkeler Autoschade in Almelo en Hanterink Autoschade in Enschede), een universele leasemaatschappij (HK Autolease), een eigen autoverhuurbedrijf (Huiskes-Kokkeler Autoverhuur) en een eigen centrum voor bedrijfswageninrichtingen (BWI Twente).

Met zo’n 250 medewerkers wordt iedere dag opnieuw voorzien in de mobiliteitsbehoefte van vele zakelijke en particuliere klanten. Als het gaat om mobiliteit met betrekking tot personenauto’s en bedrijfswagens kunnen ze elke vraag beantwoorden.

"Mobiliteitspartner"

De vraag

HK wil de leasemaatschappijen die auto’s bestellen beter informeren over de modellen die op voorraad zijn. Daarnaast willen ze de mogelijkheid hebben om eenvoudig acties toe te kunnen passen en sneller te kunnen schakelen met grote afnemers. De huidige systemen bieden hiervoor onvoldoende mogelijkheden. Met het systeem dat Carthago voor Makro had gemaakt als voorbeeld, is aan Carthago gevraagd om op basis van de onderliggende systemen en databases met voorraad informatie, een schil daarop te bouwen om de genoemde flexibiliteit te realiseren.

"Inzicht in voorraad"

Het resultaat

Paul van Odijk is namens HK verantwoordelijk voor de contacten met de leasemaatschappijen en tegenwoordig vanuit het business point aanspreekpunt intern en extern voor de grote klanten. Paul: “In een aantal sessies is Carthago er in geslaagd om helder te krijgen wat we precies willen. De dame en mannen van Carthago hebben in korte tijd een handig zoeksysteem gebouwd bovenop onze corporate systemen. Hierdoor zijn we nu veel flexibeler in bijvoorbeeld het toepassen van kortingen en kunnen leasemaatschappijen beter zien wat erop voorraad is en een auto vanuit dat overzicht ook direct bestellen.” “We
denken er nu over om dit ook steeds meer voor intern gebruik toe te passen. Het business point is opgezet om onze grote klanten beter te kunnen bedienen en daar hoort ook betere dienstverlening door dit soort toepassingen bij.” – Paul van Odijk.

"Betere dienstverlening"